Det nye navn for hvidevarerforretningen Hvidt & Frit i Roskilde

0 varer

Salgs- & Handelsbetingelser

 

 

  • Bestiling

En handel på dahvid.dk bliver indgået med:

LJ Hvidevarer ApS
Industrivej 29C
4000 Roskilde

CVR.nr: 29138621

Telefonnr.: 46 30 84 84
E-mail: roskilde@dahvid.dk.

Etableringsår: 2005

LJ Hvidevare ejer og driver butikkerne Dahvid, Roskilde & Dahvid, Glostrup samt www.dahvid.dk

Bestilling af varer sker via www.dahvid.dk. Du vil automatisk modtage en ordrekvittering på din bestilling. Din ordrebekræftelse fungerer også som din kvittering og faktura, og er samtidig dit garantibevis.

Når du handler på www.dahvid.dk indgås alle aftaler på dansk.

 

 

  • Betaling

Der kan betales med følgende kort: Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB Cards og American Express.
Ved betaling med JCB eller udenlandsk udstedte kreditkort bliver der tilføjet et gebyr på 3,75 % af købet.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.dahvid.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken www.dahvid.dk eller andre har mulighed for at læse dine data.

Ansvarsbegrænsning 
Alle priser på websitet er angivet i danske kroner og inkl. moms og alle danske afgifter, told mv. 
Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl.
Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Grønland og Færøerne.

 

 

  • Fragt & Levering

Der er som udgangspunkt 1-3 dages leveringstid på leveringer til kantsten og 4-5 dages leveringstid på leveringer med opbæring/installation/bortskaffelse, dog tages der forbehold for restordre, forsinkelser og udsolgte produkter. Levering sker på hverdage mellem kl. 09.00 og 17.00. 

Ved varer købt til levering, vil du blive kontaktet af butikken når varen er klar til afsendelse, for nærmere aftale. 
Hvis leveringstidspunktet er afgørende for dig, anbefaler vi, at du kontakter os på 46 30 84 84 eller 43 43 36 00 umildbart efter ordreafgivelse .

Priserne for levering og forsendelse oplyst på www.dahvid.dk gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Grønland, Færøerne), heriblandt dog kun til brofaste øer. Ved levering til ikke-brofaste øer bliver der pålagt et ekstra gebyr.

 

Leveringsmuligheder:


Levering til kantsten (gratis)

  • Varen leveres til første dør i gadeplan, hvis denne er tilgængelig med en sækkevogn. Fragtmanden har ikke mulighed for at hjælpe med at bære varen ind.


Bortskaffelse +250,00 DKK

  • Bortskaffelse af gamle hvidevarer kan kun bestilles ifm. levering, opbæring eller installation.

  • Produkterne skal være afmonteret ved vognmandens ankomst og placeret uden for huset. Hvis du har bestilt montering af dit nye produkt, afmonterer vi dog også gerne dit gamle. 


Opbæring +250,00 DKK

  • Varen bæres ind/op i dit hus eller lejlighed. Du bedes inden levering sikre dig, at der er fysisk plads til både vare og sækkevogn.

  • Bemærk, at udpakningen ikke er inkluderet 


Opbæring + installation +500,00 DKK

  • Varen bæres ind/op i dit hus eller lejlighed. Du bedes inden levering sikre dig, at der er fysisk plads til både vare og sækkevogn

  • Tilslutning foretages kun til bestående og tilgængelige lovlige el- og vandinstallationer. Ekstra materialer er ikke inkluderet.

  • Montøren har ikke mulighed for at bore huller, skære eller på anden måde tilpasse dit inventar. Det er derfor en forudsætning, at der er fysisk plads til at montere produktet.

  • Montering og tilpasningen af lågen er IKKE inkluderet i ydelsen ved bestilling af integrebare produkter.

  • Ønskes lågen at blive vendt, er det en ydelse, der skal bestilles separat.

  • Det er ikke muligt for montøren at fuge omkring kogepladerne eller lave vaskesøjler. 


Bemærk:
Så frem monteringen ikke kan lade sig gøre pga. manglende plads eller defekte, ulovlige eller manglende tilgængelige installationer, vil beløbet for monteringen ikke blive refunderet

 

 

  • Fortrydelsesret & Reklamation

Fortrydelsesret

Ifølge dansk lovgivning har du altid 14 dages returret fra modtagelsen.

Du kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen til afsender mod forudgående aftale.
Alternativt kan du returnere eller bytte din vare i vores fysiske butikker i Roskilde eller Glostrup inden for 14 dages fristen.
Husk at medbringe din ordrebekræftelse.

 

  • Returretten forudsætter dog, at varen returneres i samme stand og mængde som ved modtagelsen.

  • Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du tager varen i brug på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

  • Ved køb af husholdningsprodukter som gryder, elkedler, kaffemaskiner osv. er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

  • Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

  • Når varen er returneret til vores lager, kontrollerer vi varens stand, at varen lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Sammen med varen bedes du vedlægge kopi af ordrebekræftelse/faktura for købet. Herefter tilbagebetaler vi returbeløbet til det betalingskort, du har anvendt i forbindelse med købet. Returbeløbet returneres inden for 14 dage efter vi har modtaget varen.

  • Ubegrænset returret gælder kun ved handel på nettet.

  • Hvis ovenstående punkter ikke er opfyldte er www.dahvid.dk berettiget til at fratrække en forholdsmæssig andel af returbeløbet (typisk 20 %).

 

 

Reklamation

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til kundeservice.
Der ydes garanti iht. til købeloven!

Du har 2 års reklamationsret. Ved reklamationer senere end 6 måneder efter købet, skal køber bevise at fejlen var til stede på købstidspunktet.

Du kan også reklamere ved fremmøde i vores fysiske butikker i Roskilde eller Glostrup. Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigbrug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.


Husholdningsapparater og el-artikler
Ved reklamationer på husholdningsapparater og el-artikler skal varen sendes ind til reparation.
Kontakt os venligst for aftale om returnering inden afsendelse. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen, når reklamationen er berettiget. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således vi kan tilbagebetale dine omkostninger.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Se returneringsadresse under Kundeservice